שפים אישיים בתחרות מול שירותי משלוחים של ארוחות

שפים אישיים בתחרות מול שירותי משלוחים של ארוחות

מבחינתה של מייגן ווילט, קניית ארוחות מ-Blue Apron, אחד משירותי משלוחי הארוחות המובילים, נראתה מתאימה לאורח חייה הקדחתני. צרכנים רבים כמו גב' ווילט נוהרים לשירותי משלוח ארוחות בתקווה לארוחות בריאות יחסית, משתלמות ונוחות. מה שבטוח, יש בתקוות האלה אמת צנועה. אך עבור לקוחות כמו ווילט, על היתרונות הללו בסופו של דבר מאפילים חסרונות נסתרים.

 

"החלק הכי פחות אהוב עליי היה הניקיון", אמרה ווילט ל-Business Insider. היא נזכרה בכרטיסי מתכונים עם הוראות מעורפלות ומסובכות שדרשו אינספור מצרכים וקערות שונות, ודגש על עזרים חזותיים שיכולים להוכיח כמרתיעים עבור אנשים שאינם שפים. מעצבנים היו גם הכלים המיוחדים שרוב השירותים דורשים מהלקוחות לקנות.

 

ישנם סימנים שלמרות הפופולריות המתמשכת של שירותים מסוג זה, (Blue Apron מוערכת בכ-2 מיליארד דולר) הצרכנים פונים אט אט למשאב אחר לארוחות בריאות ונוחות: שפים אישיים.

בשוק מתפתח, לשפים אישיים יש יתרון תחרותי

במאמר שפרסם USA ​​Today, נינה ריזו מ-Asbury Park N.J. Press טענה כי שפים אישיים, שנחשבו בעבר כמשהו שרק מפורסמים ובעלי הון יכלו להרשות לעצמם, נכנסים יותר ויותר לבתים של מעמד הביניים.

 

שפים אישיים, הוסיפה, מציעים "שירות בר-השגה", עם אפשרויות לסעודה החל מאלה המבקשים "לאכול בריא יותר" ועד לאלה המעוניינים ב"אוכל מנחם". השירות הזה מציע גם תשומת לב מותאמת אישית לאנשים עם אורח חיים ספציפי, הגבלות תזונה וארוחות מתוכננות מראש.

 

אך ככל שמודעות הצרכנים והביקוש לשפים אישיים הולכים וגדלים, כך גם מספר השפים מחליפים עבודה במסעדות בלוחות זמנים גמישים יותר.

 

"שפים מקומיים נהיים אישיים יותר, ומפיצים תשוקה", נכתב בדו"ח Top News בוושינגטון. "לפני 16 שנה, מגזין Entrepreneur הגדיר את תעשיית השפים האישיים כאחד מ-12 העסקים הצומחים ביותר במדינה", וצמיחה זו לא האטה … כך על פי איגוד השפים האישיים והפרטיים בארה"ב.

 

נראה מדהים שתעשיית השפים האישיים תחרותית עם הפיתוי של ארוחות מוכנות, אך כשבוחנים את השירותים שהשפים האלה מספקים, קל יותר להבין מדוע.

שפים אישיים: מציעים שירותים שצרכנים רוצים

עבור אמריקאים עם אורחות חיים קדחתניים, לאכול בחוץ זה עניין יקר או שאינו תואם את צרכיהם התזונתיים, לכן שירותי שף אישיים מציעים תשומת לב אישית ושירות שאי אפשר לקבל מארוחות ארוזות.

 

שירותי ארוחות אמנם עושים כמיטב יכולתם להתאים את עצמם להעדפות שונות, אך הם פשוט אינם יכולים להעניק תשומת לב אישית וגמישה כפי ששף ביתי יכול להעניק.

 

שירותי ארוחות כאלה מתייחסים בדרך כלל לארוחות יומיומיות, ואף עשויים לדרוש מהלקוחות לבצע מידה של בישול וניקיון בעצמם. לעומת זאת, שפים אישיים מנקים, מבשלים ומציעים שירותים מעבר לארוחה על השולחן. חלק משירותים אלה הם הגורמים ליתרון התחרותי ביחס לשירות משלוחי ארוחות. מישהו שמתחיל גם כשף אישי, צריך לשקול להציע שירותים אלה כדרך לשווק ולקדם את עצמו בפני קהל לקוחותיו:

 

קניות במכולת: שירותי שף אישיים כוללים לרוב, או מציעים, קניות במכולת בהתאמה אישית. לא רק שהם קונים מרכיבים שאינם נכללים בארוחות שהם מכינים אלא שהם גם עשויים להציע לקנות מצרכים שבועיים, בימים שהם לא מכינים ארוחות או למטרות אחרות. שף אישי, שעובד אצל לקוחות רבים בכל פעם, מלהטט בלוחות הזמנים של הלקוח לא רק כדי לבשל עבורו, ​​אלא גם כדי לקנות מצרכים על פי תוכנית ארוחות מותאמת אישית. הלקוחות בדרך כלל מגדירים את הסכום, או את רמת ההוצאות, והשף מתאים את עצמו ביחס לתפריט, לתקציב ולהעדפות. זה חוסך ללקוחות זמן ומבטיח שהפריטים שנרכשו יהיו אותם פריטים שהם עצמם היו קונים.

 

הגבלות תזונתיות: נכון שארוחות בהזמנה אכן נותנות מענה להגבלות תזונתיות, לרוב העדפות צמחוניות וטבעוניות, וקומץ של הזמנות ללא גלוטן. ובכל זאת, שפים פרטיים מפתחים מערכת יחסים עם לקוחות ויכולים להבין ולאפשר העדפות, מחוץ לקטגוריות רחבות. ניתן להציע תוכניות לסובלים מסוכרת, צליאק, אי סבילות ללקטוז, וכמעט כל מה שביניהם. בנוסף, ארוחות מוכנות מול הלקוחות, בבית, כך שלקוחות לא צריכים לדאוג לבדיקת תוויות או מעקב אחר שירות לקוחות.

 

אירועים מיוחדים: במקום לאכול בסגנון של מזנון, הלקוחות יכולים גם לבחור באוכל בהתאמה אישית, כמו בכל ארוחה אחרת בהעדפות תזונה והגבלות. ניתן להזמין קייטרינג ממסעדה מקומית, אך שירותי שפים אישיים מאפשרים ללקוחות להזמין ממישהו שהם מכירים וסומכים עליו.

 

תוכניות דיאטה: עבור אנשים או משפחות המעוניינים לשפר את הרגלי האכילה שלהם אך יש להם תקציבים נמוכים יותר, שפים אישיים המתמחים בהכנת ארוחות בריאות ותכנון ארוחות בהתאמה אישית עשויים להוות פתרון מוצלח. על פי מגזין הבריאות, בעוד שארוחות בהזמנה עשויות להיות מושכות עבור חלק מהאנשים, בשביל רבים אחרים השפים האישיים ותשומת הלב והמומחיות שהם מביאים מהווים יתרון תחרותי.

סגירת תפריט